WSZYSTKIE KSIĄŻKI
Jerzy Domański, Paweł Dybicz, Roman Kurkiewicz, Robert Walenciak, Jakub Dymek, Kornel Wawrzyniak, Wojciech Kuczok, Marek Czarkowski, Agnieszka Wolny-Hamkało, Andrzej Sikorski, Andrzej Werblan, Bronisław Łagowski, Andrzej Walicki, Marcin Ogdowski, Mateusz Mazzini, Bohdan Piętka
Przemysław Suchodolski, Jakub Kraciuk, Marcin Idzik
Marzena Żakowska, Lech Drab, Marek Klasa
Tomasz Dobrogoszcz, Tomasz Fisiak, Agata Handley, Krzysztof Majer
Aleksandra Kuźmińska-Haberla, Sebastian Bobowski
Kamil Antonów, Dominika Dörre-Kolasa, Mirosław Włodarczyk, Monika Lewandowicz-Machnikowska, Iwona Sierocka, Krzysztof W. Baran, Krszysztof Walczak
W nowoczesnych rozwiązaniach konstrukcyjnych zawieszeń zależnych samochodów ciężarowych stosowane są różne elementy sprężyste. Faktycznie to przyszły nabywca pojazdu decyduje o tym, który typ elementu sprężystego zostanie zamontowany. Do najpopularniejszych należą metalowe, czyli resory wielopiórowe lub paraboliczne oraz resory pneumatyczne. Swoją popularność resory wielopiórowe zawdzięczają nieskomplikowanej technologii produkcji oraz bardzo prostej obsłudze w trakcie eksploatacji. Inaczej przedstawia się proces technologiczny wytwarzania resorów parabolicznych, który jest bardziej złożony od procesu wytwarzania resorów wielopiórowych. W stosowanych praktykach projektowych metalowych resorów wielopiórowych wykorzystuje się elementarną teorię zginania prętów prostych o zmiennym przekroju. Obliczenia prowadzone są na modelach uproszczonych, które nie uwzględniają np. krzywizny resoru i jego poszczególnych piór, mechanizmu współpracy piór składowych w resorze wielopiórowym oraz wpływu cech konstrukcyjnych zawieszenia itp. Powyższe uproszczenia mają istotny wpływ na wyniki obliczeń i często prowadzą do znaczących różnic między resorem obliczeniowym a wyprodukowanym. Powstałe różnice uwidaczniają się w przebiegach charakterystyk sprężystych i rozkładów naprężeń. W monografii zaproponowano nowe podejście do projektowania resorów polegające na uogólnieniu istniejących metod obliczeniowych oraz uzupełnieniu zagadnień projektowania o nowe aspekty związane z zastosowaniem metody elementów skończonych do analizy zawieszeń zależnych samochodów ciężarowych.
Dostosuj tekst do każdego urządzenia
Twórz notatki
Rozpocznij czytanie tam, gdzie ostatnio skończyłeś
Mam już konto w internetowej bibliotece IBUK Libra
Nie mam konta w internetowej bibliotece IBUK Libra
PAMIĘTAJ!
Twój PIN do zasobów w:
Wygasa: dzisiaj
Aby zdobyć nowy PIN, skontaktuj się z Twoją biblioteką.
W ciągu kilku minut otrzymasz wiadomość na adres .
Kliknij w znajdujący się w niej przycisk, aby potwierdzić zapisanie się do newslettera i odebrać darmowego e-booka.
Zaakceptuj Regulamin, aby kontynuować korzystanie z serwisu.